Ciekawostki

Nieznane marki butów: Carhartt

Moda robotnicza? Carhartt wie o niej wszystko. Istniejąca na rynku od 1889 roku amerykańska firma jest światowym liderem produkcji odzieży roboczej, outdoorowej i codziennej. Jeśli wytrzymałość, funkcjonalność i prostota odpowiadają twoim potrzebom, Carhartt jest marką, na którą zdecydowanie wypada zwrócić uwagę.

Lekcja amerykańskiej historii

Rok 1889 to okres stali, pary i lokomotyw. To również rok, w którym Hamilton Carhartt postawił wszystko na jedną kartę i rozpoczął produkcję roboczych ogrodniczek, posiadając w swoim lofcie w Detroit jedynie dwie maszyny do szycia i mały silnik elektryczny. Jak to z początkami zwykle bywa, nie wszystko układało się po jego myśli, jednak będąc zaradnym, przedsiębiorczym Amerykaninem, Ham robił wszystko, by odmienić swój los. Postanowił skupić się, przed wszystkim, na badaniu rynku i zapotrzebowań klienta. Po wielu rozmowach z robotnikami pracującymi przy budowie pierwszej amerykańskiej linii kolejowej, Carhartt stworzył produkt, który idealnie dopasowywał się do ich potrzeb i wymagań. Kryjąc się za mottem: „Uczciwa wartość za uczciwego dolara”, stworzone przez Hamiltona ogrodniczki Bib Overall szybko stały się wyznacznikiem jakości dla odzieży roboczej i po dziś dzień są dla branży wartością uznaną.

Do roku 1910, marka Carhartt poszerzyła swoją działalność o kilkanaście fabryk i szwalni na terenie Stanów Zjednoczonych, a także kilka zagranicznych punktów w Kanadzie, Anglii i Francji. Wielki kryzys gospodarczy z roku 1929 doprowadził firmę na skraj bankructwa, jednak wytrwałość, pasja i pomysłowość Hamiltona i jego synów pozwoliła przetrwać im ten trudny dla wszystkich okres. Pomimo problemów, z jakimi zmierzyć przyszło się całemu przemysłowi amerykańskiemu, Carhartt nie zaprzestał udzielać swojego stuprocentowego wsparcia dla praw ludzi pracy.

Carhartt na wojennym froncie

W czasach konfliktów międzynarodowych, Carhartt zobowiązał się do pomocy i „odpierania ataku”. Marka zaoferowała udostępnienie rządowi amerykańskiemu siedmiu fabryk, w których odbywałaby się produkcja uniformów dla żołnierzy walczących w I Wojnie Światowej. Do współpracy oczywiście doszło, a jej rezultaty były tak zadowalające, że podobna oferta została złożona również podczas II Wojny Światowej, podczas której Carhartt wyprodukował odzież dla żołnierzy i całego personelu wspierającego sprawę. Współpraca marki z oddziałami militarnymi trwa po dziś dzień i jest jedną z najjaśniejszych kart w bogatej historii firmy.

Carhartt dla każdego

Lata siedemdziesiąte i osiemdziesiąte ubiegłego stulecia spopularyzowały markę wśród konsumentów nie związanych z pracą fizyczną. Wielkie nazwiska przemysłu muzycznego, pochodzące głównie ze sceny hip-hopowej, zaczęły masowo pokazywać się w ubraniach Carhartt, wystawiając w ten sposób marce najlepszą z możliwych reklam. Zainteresowanie to rozszerzyło się za ocean, przyczyniając się do powstania Carhartt Work in Progress, marki-córki celującej w konsumentów z rynków europejskich i azjatyckich, ceniących detale, ale pragnących designu oryginalnego produktu Carhartt.

Jakość, wartość, tradycja

Carhartt do dziś pozostaje jedną z najbardziej cenionych marek outdoorowych, gwarantując jakość i trwałość nieodbiegającą od tej założonej przez Hamiltona. Ich oferta, obecnie rozbudowana i solidna, trafia zarówno do mężczyzn, jak i kobiet ceniących sobie komfort i bezpieczeństwo. Nie bez powodu zaufali jej ludzie pracujący na Alasce – ubrania Carhartt wytrzymają nawet w najtrudniejszych ziemskich warunkach. Markę Carhartt można dziś nabyć u oficjalnych europejskich partnerów, a także na stronie internetowej https://workstyle.pl/.

Fot.: https://workstyle.pl, Pinterest.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czytelnik