Bez kategorii

W jaki sposób adidas zmienia sposób myślenia o butach retro-runningowych

Bieganie to jedna z podstawowych form aktywności fizycznej. Nieważne, czy biegasz maratony, biegi przełajowe, czy też pokonujesz w podskokach kilkaset metrów do autobusu – potrzebujesz dobrych butów. A te najmodniejsze projektuje adidas. Jednak za sukcesem ich modeli stoi coś więcej niż dobry design i innowacyjna technologia amortyzacji. Sprawdziliśmy, w jaki sposób marka adidas zmienia sposób myślenia o butach retro-runningowych.

adidas-pure-boost-x-2

Sneakery na ulice

Czasy, w których buty sportowe nosiliśmy tylko na boisku czy w siłowni minęły bezpowrotnie. Za sprawą Nike na ulice miast trafiły buty koszykarskie czy skaterskie. Adidas to samo czyni z butami do biegania. Słynne adidas Ultra Boost nadają się równie dobrze do pokonywania kilometrów biegiem, jak do spacerowania czy codziennego użytkowania. Mają piękny design i świetnie uzupełniają casualowe stylizacje. Swoją drogą nie ma co ukrywać, że to właśnie marka znana pod znakiem trzech pasków jest prekursorem w szerzeniu mody na bieganie. Nowa technologia amortyzacji zwróciła uwagę wszystkich fanów sneakerów właśnie na adidasa.

Historia przemiany

Wszystko zaczęło się w 2013 roku, kiedy technologia Boost została zaprezentowana podczas eventów w Nowym Jorku i Hezogenaurach w Niemczech (miejscowość jest ojczyzną adidasa, to w niej Adolf rozpoczął swoją przygodę z produkcją butów). Niewątpliwie był to moment przełomowy, jednak niepozbawiony wątpliwości – w jaki sposób nowy wynalazek wpłynie na entuzjastów sneakerów.

W 2014 odbyła się premiera Pure Boost, która miała odwrócić wszystko do góry nogami. Specjaliści marki wyjaśniali podczas konferencji, że w tym projekcie zależało im na zwróceniu uwagi na udoskonaloną amortyzację, wygodę, wydajność w sporcie oraz uniwersalny, bardzo prosty design. Dzięki temu podejściu użytkownicy tych butów nie muszą zastanawiać się, czy ubrać adidas Pure Boost na ulicę, ponieważ one zwyczajnie pasują do każdej stylizacji. Pomysł nie był rewolucyjny, ale zachowanie harmonii pomiędzy sportem a modą uliczną po prostu trafiło w dziesiątkę.

adidas-pure-boost-3

Król nosi adidas Pure Boost

W XXI roku nic nie robi takiej reklamy, jak osoby popularne. Nie bez przyczyny do kampanii ubrań czy butów wykorzystuje się sportowców, modelki, gwiazdy muzyki, filmu, serialu, reality show, etc. Jednak w przypadku adidas Pure Boost nie było zaplanowanej kampanii, a mimo to na ulicach Nowego Jorku sfotografowano Kanye Westa noszącego najnowszy model biegówek od adidasa. Mimo że te buty już wcześniej stały się bardzo popularne na ulicach, to moment z Kanye był przełomowy. Później ukazał się w nich na okładce magazynu GQ, a było to jeszcze zanim podpisał kontrakt o współpracy z adidasem. Nic więc dziwnego, że Pure Boost wygrywały rankingi na najlepsze sneakery 2014 roku. Co zadziwiające – to był dopiero początek działań adidasa w zakresie butów runningowych!

Hit 2015

Kolejny rok mijał w firmie adidas pod znakiem dopracowywania, jak się później okazało, jednych z najbardziej popularnych obecnie sneakerów – adidas Ultra Boost. Projektanci narzucili na siebie sporą odpowiedzialność, zapowiadając, że będą to najlepsze buty runningowe, jakie kiedykolwiek widział świat. 3000 kapsułek z pianki w podeszwie, świetna amortyzacja, cholewka zapewniająca wsparcie dla całej stopy, to wszystko sprawiło, że ludzie do tej pory wierni swoim ulubionym, klasycznym modelom po prostu wymienili je na Ultra Boost i nosili na co dzień. A sam model zdobył kolejne szczyty list przebojów.

adidas-pureboost-x

Kanye projektuje dla adidas

Zaprezentował się w Pure Boost i ktoś musiał dostrzec jego potencjał, bo rok 2016 jest zdecydowanie jego rokiem. Nie w roli rapera, lecz projektanta. Yeezy Boost 350 na piankowej podeszwie ukazały się latem 2015. A jeszcze przed premierą ustawiały się po nie kolejki! Wykorzystanie osoby wpływowej okazało się strzałem w dziesiątkę. Kolejne biegówki, kolejny hit.

Buty dla miejskich wędrowców

Najnowszy projekt adidasa to buty NMD. W jego tworzeniu wykorzystano archiwalną sylwetkę butów runningowych i, rzecz jasna, piankę Boost. Kluczowe w zrozumieniu kolejnego fenomenu nowego modelu jest zwrócenie uwagi na filozofię tych butów. Choć brzmi to trochę nieprawdopodobnie – adidas NMD to buty inspirowane grupami wędrowców poszukującymi swojego miejsca na ziemi. Do takich właśnie wędrówek stworzono adidas Nomad. Ich premiera odbyła się w grudniu minionego roku i choć trochę dłużej zajęło im przekonanie do siebie fanów sneakerów, to dziś biją rekordy sprzedaży, jak każde buty z serii Boost.

adidas-nomad

A potem przyszedł adidas…

Jeszcze kilka lat temu wybór obuwia do biegania był mocno ograniczony. Kilka rodzajów trampek opartych na tej samej sylwetce. Nikt nie dbał o zwiększenie wydajności sportowców poprzez zaproponowanie im odpowiedniego obuwia. Wszystko zmieniło się za sprawą marki adidas. Ich pianka Boost i każdy kolejny model na niej oparty nie tylko ułatwiły życie wielu fanom biegania i aktywnego trybu życia, ale też ustawiły wysoko poprzeczkę dla konkurencji. To właśnie dzięki marce adidas powstała osobna kategoria butów do biegania. Zmieniając myślenie o butach runningowych, dokonali rewolucji w myśleniu o obuwiu sportowym w ogóle.

Inspiracja: http://www.complex.com/sneakers/2016/07/how-adidas-is-changing-the-way-we-think-about-running-shoes

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czytelnik