Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Innowacja, jakość i uznanie dla natury: wartości wyznawane przez założyciela marki po dziś dzień pozostają jej głównym filarem. Co rozsławiło markę Eddie Bauer wśród Amerykanów? O tym w kolejnym wydaniu serii Nieznane marki butów.
Czy wiecie, że Eddie Bauer to nie tylko wymyślna nazwa marki obuwniczej? To nie pierwszy przypadek w historii, kiedy pomysłodawca nazywa firmę własnym imieniem. Eddie Bauer, urodzony na wyspach Orcas w stanie Waszyngton, zdecydowanie zasługuje na miano prawdziwego mężczyzny. Mąż, ojciec, biznesmen, innowator i prawdziwy miłośnik aktywności na świeżym powietrzu – ten człowiek doskonale znał znaczenie powiedzenia „żyć pełnią życia”. Już w swojej pierwszej pracy pokazał, że nawet najbardziej żmudne zajęcia nie zabijają kreatywności. Poza myciem okien i wykonywaniem innych drobnych zadań porządkowych w sklepie, Ed, za zgodą przełożonych, postanowił pochwalić się swoimi rybackimi zdobyczami, ustawiając je na sklepowych witrynach. Jako 14-letni chłopiec był dzięki temu uznawany za jednego z najlepszych rybaków w okolicy. Dlaczego więc nie obrócić pasji w biznes?
21-letni Ed otworzył swój pierwszy sklep, Eddie Bauer’s Sports Shop, w roku 1920 w Seattle. Dwa lata później stworzył inicjatywę gwarantującą najwyższą jakość obsługi klienta, Eddie Bauer Creed and Guarantee, która do dziś służy za podstawę działalności marki. Jednak sprzedaż sprzętu to nie wszystko. Eddie marzył o wynalezieniu czegoś rewolucyjnego. Mówią, że dla chcącego nic trudnego i w tym przypadku okazało się, że tak właśnie jest. W 1934 roku Bauer rozwinął i opatentował projekt lotki badmintonowej, która pozostaje sportowym standardem od wielu lat do czasów współczesnych. Aktywny wypoczynek nie ogranicza się jednak jedynie do sprzętu. Liczy się również to, co na siebie włożymy. Eddie postanowił więc pójść o krok dalej i zaprojektować ubrania skierowane do miłośników natury. W 1936 roku stworzył pierwszą w Północnej Ameryce długą pikowaną, wypełnioną gęsim puchem kurtkę, której projekt opatentował w 1940 roku. Ten wynalazek zrewolucjonizował modę outdoorową, jako że kurtki z przedłużonym tyłem są dziś standardem amerykańskich outfitów sportowych.
W 1942 roku firma Eddiego zajęła się produkcją ubrań i śpiworów wspierających siły militarne Ameryki. Każda sztuka wyprodukowana w tym celu posiadała metkę z napisem „Eddie Bauer Seattle U.S.A.”. Po zakończeniu wojny do firmy zaczęły napływać listy od żołnierzy zainteresowanych zakupem odzieży na potrzeby własne. Twierdzili, że ubrania Bauera ocaliły im życie! W odpowiedzi na prośby, w 1945 roku Bauer wydał swój pierwszy firmowy katalog, „Eddie Bauer Alaska Outfitter”, dający klientom możliwość zamawiania odzieży i śpiworów wypełnianych gęsim puchem.
Charytatywne wsparcie dla wojsk na froncie wyczerpało Bauera finansowo i psychicznie. W celu ratowania firmy, o pomoc zwrócił się do starego przyjaciela, Williama Niemi. Wszystkie udziały w firmie przekazał Williamowi, którego wsparcie finansowe wyciągnęło ją z kłopotów. W 1953 roku Eddie odzyskał część udziałów w spółce, wchodząc w biznesowe partnerstwo z przyjacielem, jednak w 1968 postanowił wraz z synem odsprzedać wszystko Williamowi i jego potomkowi. Po zakończeniu aktywnej pracy w biznesie, Eddie Bauer pozostał wierny swoim pasjom, spędzając aktywnie resztę swojego życia.
Dorobek jego życia w postaci firmy przetrwał do dziś. Duch Eddiego, jego podejście do życia i pasja, z jaką podejmował się każdego przedsięwzięcia można odnaleźć w każdym produkcie sygnowanym jego nazwiskiem. Amerykanie wciąż cenią sobie powrót do natury i dzięki ubraniom Eddie Bauer, mogą to robić bez obaw o własne zdrowie.
Fot.: https://gearpatrol.com/2015/10/28/how-a-near-death-experience-changed-outdoor-gear-forever/#1,