Ciekawostki

Nieznane marki butów: Cole Haan

Rozpoznawalna w Stanach, niedostępna w Polsce. Tak w skrócie można określić co drugą markę wywodzącą się zza oceanu. Cole Haan ma w sobie jednak coś specjalnego. Czym przyciągnęli naszą uwagę? O tym w kolejnej odsłonie cyklu „Nieznane marki butów”.

89 lat historii

Chicago, rok 1928. Pozornie niewiele znacząca data jest początkiem marki, która na długo rozgości się w przemyśle obuwniczym jako obietnica trwałego, wygodnego, wysokogatunkowego obuwia lifestyle’owego. Choć początkowa oferta ograniczała się jedynie do asortymentu dla mężczyzn, panowie Cole i Haan szybko odnaleźli się w roli sprzedawców obuwia dla każdego wymagającego klienta. Od codziennego, do wyjściowego, firma oferuje dziś szeroką gamę butów na każdą okazję. Cole Haan to jednak nie tylko marka obuwnicza.

Na szerokich wodach

Rosnąca popularność pozwoliła firmie na rozwój, o jakim założyciele w ogóle nie marzyli. Dzięki utrzymującemu się, bardzo wysokiemu standardowi jakości i obsługi, Cole Haan ustabilizował się na rynku jako wszechstronna marka godna zaufania. Stąd też szansa, by podczas 89 lat istnienia stale powiększać swój zasięg i ofertę. Co dziś możemy znaleźć na ich stronie internetowej? Od obuwia, które jest oczywiście podstawą istnienia marki, przez akcesoria takie, jak okulary przeciwsłoneczne, torebki, czy biżuterię, aż po odzież wierzchnią na każdą okazję. „Do wyboru, do koloru” wydaje się być hasłem idealnie oddającym to, czego po Cole Haan możemy się spodziewać.

Droga na szczyt

Już w 1975 roku firma została wykupiona przez byłego krojczego, George’a Denney’a. To jego rządy pozwoliły na dynamiczny rozwój i produkcję coraz to nowych projektów, przy zachowaniu najwyższej jakości i dobrego imienia firmy. Wszystkie wypuszczane przez nich nowości zdawały się być akceptowane przez rynek modowy i popierane przez rosnące grono klientów. Rok 1988 był kolejnym przełomem w historii marki. Sportowy gigant, Nike, postanowił wykupić udziały w firmie i poszerzyć jej zasięg i popularność. Dzięki tej znaczącej fuzji, obuwie Cole Haan było po raz pierwszy na tak wysokiej fali wznoszącej. Zapotrzebowanie na ich buty wzrastało wraz z ulepszeniami, które Nike umożliwiło dzięki wprowadzeniu technologii Nike Air do obuwia Cole Haan. W roku 2000 firma otworzyła dla klientów swoją pierwszą stronę internetową, dzięki której dostęp do asortymentu zyskały już nie tylko całe Stany Zjednoczone, ale ludzie z różnych miejsc na Ziemi.

Świetlana przyszłość

Cole Haan nigdy nie spoczywają na laurach. Innowacja, rozwój i zmiana są ich podstawowymi cechami, bo tylko dzięki takiemu podejściu marka ma szanse na utrzymanie się na szczycie. Każdy z projektów firmy wyraża motto, którego ścieżką podążają. Połączenie wciąż zmieniających się, wymagających trendów modowych z jakością, której klienci niezmiennie oczekują. Dziś nikt nie odważy się podważyć reputacji, jaką cieszy się marka Cole Haan. W końcu jak wątpić w jakość, którą dostarczają nam niezawodnie od niemalże 90 lat?

Fot.: http://dripcult.squarespace.com/blog/tag/cole-haan, http://topsy.fr/hashtag.php?q=%23ColeHaan, http://www.complex.com/style/2014/08/cole-haan-team-up-with-mr-porter-for-exclusive-zerogrand-collection.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czytelnik