Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Historia marki Converse

Marka Converse jest ikoną streetwearu, od dekad cieszącą się miłością milionów użytkowników z różnych zakątków świata. Każdy, kto szuka klasycznych i dobrych jakościowo trampków, stawia właśnie na ten amerykański brand, który może pochwalić się ponad stuletnim doświadczeniem w produkcji sportowego obuwia. Sneakersy sygnowane gwiazdą to bez wątpienia obuwie kultowe, popularne zarówno wśród celebrytów i gwiazd show-biznesu, jak i normalnych entuzjastów ulicznej mody, miejskich trendów i casualowych stylizacji.

Początek działalności wielkiej firmy

By poznać całą historię Converse, należy cofnąć się do początku XX. wieku, a dokładnie do 1908 roku. Wtedy to w Stanach Zjednoczonych narodziło się przedsiębiorstwo Converse Ruber Corporation. Z początku była to niewielka manufaktura obuwnicza zajmująca się produkcją butów bazujących na gumowej podeszwie. Odpowiedzialny za założenie firmy był Marquis M. Converse. Dwa lata od momentu wystartowania przedsiębiorstwa poziom sprzedaży wynosił cztery tysiące par obuwia w skali roku. Jednak wszystko, co najlepsze, miało dopiero nadejść. Converse rozpoczęło produkcję butów przeznaczonych do gry w tenisa, a później stworzyło pierwsze profesjonalne obuwie dla koszykarzy.

Converse w drodze po sukces

Oferowanymi przez Converse trampkami zainteresował się Chuck Taylor, który był ówczesną gwiazdą koszykówki. Zawodnika często bolała noga w czasie gry, a buty Converse sprawiały, że Chuck odczuwał męczące dolegliwości w łagodniejszym stopniu. Amerykański brand postanowił wykorzystać tę sytuację i zaprosił sportowca do współpracy, polegającej na wykorzystaniu jego wizerunku w promowaniu produktów oferowanych przez firmę Marquisa M. Converse’a. To było najlepsze posunięcie marketingowe, jakiego w tamtych czasach mógł dokonać producent sportowego obuwia. Model All Star z podpisem Chucka Taylora do dziś jest najpopularniejszym i najlepiej sprzedającym się modelem obuwia w portfolio marki Converse. Zaproszenie do kooperacji wybitnego sportowca pozwoliło firmie umocnić swoją pozycję na rynku. Później Converse dostarczał też buty koszykarzom z New York Renaissance, pierwszej profesjonalnej drużyny koszykarskiej w Stanach Zjednoczonych. W dzisiejszych czasach współprace popularnych marek z wybitnymi sportowcami nikogo nie dziwią i są jednym ze standardowych działań marketingowych. Można śmiało powiedzieć, że prekursorem takich zabiegów marketingowych był właśnie Converse.

Converse w czasach drugiej wojny światowej

Firma Converse dobrze radziła sobie nawet w czasach drugiej wojny światowej. Przedsiębiorstwo Rubber Corporation dostarczało solidne obuwie żołnierzom amerykańskiej armii oraz szereg akcesoriów bazujących na gumie, które znacząco przyczyniła się do sukcesu firmy.

Trampki z gwiazdą jako ikona ulicznej mody

W latach 50. XX wieku z trampków chętnie korzystali uczniowie szkół oraz członkowie uniwersyteckich drużyn sportowych. Dzięki temu wygodne obuwie trafiło ze sportowych boisk na ulice, gdzie chętnie było wykorzystywane jako fundament codziennych stylizacji. Trampki Converse zaczęły cieszyć się ogromną popularnością wśród młodzieży, przeistaczając się z czasem w ikonę streetwearowej mody. Początkowo Converse produkowało swoje buty wyłącznie w kolorze czarnym i było dostępne tylko w fasonie sięgającym za kostkę. Dopiero w latach 60. pod naciskiem klientów przedsiębiorstwo rozszerzyło swoją ofertę o trampki w innych wariantach kolorystycznych.

Converse na tle konkurencji

Po wielu latach działalności marka Converse doczekała się silnej konkurencji w postaci innych producentów sportowego obuwia. Dlatego obecnie amerykański brand pozycjonuje swoje produkty jako modne buty do codziennego użytkowania, a nie przeznaczone do uprawiania jakichkolwiek dyscyplin sportowych. Firma ostatecznie została wykupiona przez koncern Nike. Wynikało to z kłopotów finansowych Converse. Oregoński koncern zapłacił za nową w swoim portfelu markę kwotę 309 milinów dolarów. Nike zapewniło Converse efektowny i efektywny powrót na rynek, a sytuacja brandu zaczęła przypominać tę z 1980 roku. Koncern z Oregonu sprawił, że trampkami z gwiazdą znów zaczęły się interesować miliony użytkowników, a ponadto producent Air Maxów znacznie rozszerzył paletę dostępnych na sklepowych półkach butów Converse.

Converse w liczbach

100 – Tyle lat dostępny jest na rynku kultowy model Converse All Star Chuck Taylor, który po raz pierwszy ujrzał światło dzienne w 1917 roku.

1936 – W tym roku model All Star można było zobaczyć po raz pierwszy na nogach uczestników igrzysk olimpijskich. W tym roku po raz pierwszy w programie olimpijskim jako dyscyplinę uwzględniono koszykówkę.

550 – Tyle par modelu All Star Converse wyprodukował w 1997 roku.

1935 – Rok, w którym Chuck Taylor opracował projekt piłki koszykarskiej, która pozbawiona była szwów.

1969 – Ta liczba jest najsmutniejszą w całym zestawieniu, bowiem jest to rok śmierci Chucka Taylora.

1996 – Rok, w którym logo Chuck Taylor All Star zadebiutowało na innym modelu – Converse All Star 2000.

7 – Wiek Dr. J. w momencie otrzymania pierwszej pary Chucków.

3,95 – cena w dolarach, którą trzeba było zapłacić za pierwsze buty Converse Juliusa.

1939 – Data rozegrania pierwszego meczu mistrzowskiego NCAA. Obie drużyny pojawiły się na parkiecie w trampkach sygnowanych gwiazdą.

Źródło zdjęć: https://wallpaperscraft.com/tag/converse/1920×1080