Ciekawostki

Czego nie wiesz o marce New Balance?

New Balance jest marką odzieżową z ponad stuletnim doświadczeniem w branży. Dziś znana jest na całym świecie, a jej buty z charakterystyczną literą „N” są popularne zarówno wśród miłośników miejskiego stylu, jaki i najpopularniejszych sportowców, celebrytów czy gwiazd show-biznesu. Za firmą stoi ciekawa historia, która wiąże się z mnóstwem anegdot i opowieści. Przygotowaliśmy garść ciekawostek, dzięki którym dowiesz się więcej o New Balance.

* New Balance to firma, która została założona w 1906 roku w Brighton, niedaleko Bostonu.
* Marka ma brytyjskie korzenie. Założył ją William J. Riley, który wyemigrował z Anglii do Stanów Zjednoczonych.
* W momencie zakładania firmy William J. Riley miał 33 lata (wiek chrystusowy).
* Ogromny wpływ na nazwę New Balance miała budowa ciała kurczaków, a konkretniej – sposób utrzymywania ich ciała przez trzy palce.
* Początkowo firma trudniła się produkcją elementów wsparcia do butów. Stosowane przez markę rozwiązania charakteryzowały się wówczas innowacyjnością, dzięki trzem punktom podparcia. Wielu może zdziwić, że New Balance nie od początku zajmowało się produkowaniem sportowego obuwia.
* W 1927 roku, kiedy firma nazywała się jeszcze New Balance Arch, sprzedała towar warty 5 dolarów.
* New Balance od zawsze chciało sprzedawać produkty wysokiej jakości w wysokiej ceny.
* Pierwszy produkt w asortymencie firmy był sprzedawany za pośrednictwem obwoźnych sprzedawców, którzy próbowali sprzedać go w sklepach.
* Supportery marki New Balance sprzedawały się nie najgorzej, a w gronie pierwszych klientów byli pracownicy służby mundurowych (strażacy i policjanci) z Rhode Island.
* Marce oferującej niszowe produkty udało się przetrwać wielki kryzys, który był największym kryzysem gospodarczym w dziejach świata. Jego początek miał miejsce w latach 30. ubiegłego wieku. W przeciwieństwie do wielu firm, które zniknęły wtedy z rynku, New Balance nadal funkcjonowało i ma się dobrze do dnia dzisiejszego.
* New Balance po wielkim kryzysie nadal oferowało wysokiej jakości produkt niszowy, który zaczął cieszyć się większym zainteresowaniem niż na początku działalności.
* Pierwsze buty pojawiły się w ofercie New Balance dopiero w roku 1938.
* W historii New Balance można znaleźć wiele ciekawych produktów. Jednym z nich są na przykład buty dla biegaczy, w których wykorzystano między innymi kangurzą skórę.
* New Balance chciało, by ich buty odróżniały się jakościowo od tych, które oferowały inne marki. Riley w swojej działalności skupiony był na zapewnianiu klientom jak najwyższej jakości i komfortu użytkowania.
* Firma szybka rozwijała swoją obuwniczą ofertę, dzięki czemu w 1941 roku zajmowała się już produkcją butów dla wielu dyscyplin sportowych, wśród których wymienić można baseball, tenis i boks.
* Uwzględniając amerykańską fascynację nauką marka w roku 1956 zmieniła nazwę na New Balance Orthopedic Laboratory. Wspomniana fascynacja Amerykanów była wynikiem zimnej wojny i kwestii podróży w kosmos. Przez to uwaga ludzi skupiała się na technologiach bardziej niż na czymkolwiek innym. Nazwa New Balance Orthopedic Laboratory była używana jedynie przez krótki okres.
* Firmy odzieżowe bardzo szybko nauczyły się, że najlepszym sposobem promocji produktów jest nawiązanie współpracy z wybitnymi sportowcami i sponsorowanie ich. New Balance nie stosowało jednak takiej strategii marketingowej, ponieważ marka chciała, by ludzie korzystali z ich produktów wierząc w najwyższą jakość, a nie dlatego, że takie ubrania nosi ich sportowy idol. New Balance od ponad 100 lat najbardziej skupia się na jakości swoich produktów i stara się rozwijać tę kwestię, by ludzie nie podążali ślepo wyłącznie za modowymi trendami. Mimo tego, że brand nie sponsorował znanych twarzy, w ich butach zaczęły chodzić gwiazdy show-biznesu.
* Popularnym sloganem marki nawiązującej do polityki firmy były słowa: „Endorsed by No One”.
* Pierwszym modelem w ofercie New Balance, który zdobył popularność na wielką skalę, był Trackster. Największym jego atutem było to, że marka oferowała go w różnych rozmiarach pod względem długości i szerokości. Długość buta była oznaczana cyframi, a szerokość literami.
* Promotorem najwyższej jakości w produktach był nie tylko założyciel marki New Balance – William J. Riley, ale również wielu innych pracowników przedsiębiorstwa. Między innymi Jim Davis, szef firmy.
* Słynna litera „N”, z której znane są buty New Balance została zastosowana po raz pierwszy dopiero w latach 70. XX wieku. Pierwszym modelem, na jakim można było zobaczyć to logo, był model 320. Za projekt „eNki” odpowiedzialny był Terry Heckler. Stworzenie logo pozwoliło New Balance na odnalezienie swojej tożsamości. Logo stało się symbolem wszystkich produktów i było znakiem rozpoznawczym marki, dzięki czemu firma odniosła niebywały sukces w sektorze obuwia biegowego.
* Model 320 to nie tylko buty, w których po raz pierwszy można było zobaczyć literę „N” na boku, ale wielu uznaje go za najlepsze obuwie biegowe, jakie wówczas było dostępne na rynku. Buty te wygrywały z konkurencją pod względem komfortu, jakości wykonania i dopasowania do stopy.
* New Balance 320 nie były reklamowe w kampaniach powstałych we współpracy z najlepszymi na świecie sportowcami. Marka wykorzystała w reklamie dwoje starszych ludzi – Ma i Pa. Tym sposobem New Balance chciało poinformować świat, że ich produkty przeznaczone są dla wszystkich.
* New Balance jest znane nie tylko z nietypowego sposobu promocji produktów, ale również z ich niecodziennego nazewnictwa. Amerykański brand zamiast przyciągających uwagę nazw stosuje numery. Poprzez taki zabieg New Balance chce ułatwiać klientom wybór butów i umożliwiać kreowanie opinii na podstawie produktu, a nie fantazyjnej nazwy.
* Gdy Terry Heckler wymyślił słynną „eNkę” wielu ludzi mówiło mu, że klienci będą mylili przez to produkty New Balance z butami Nike. Grafik nie zmartwił się tym faktem, a nawet się ucieszył. W tamtym czasie Nike posiadało znacznie lepszą pozycję na rynku niż New Balance i zarabiało o wiele więcej.
* Nie każdy wie, że New Balance oprócz butów produkuje również sprzęt do biegania. Pierwsza reklama promująca tego rodzaju asortyment marki została wyświetlona w roku 1978 i promowała miedzy innymi kurtki wykonane z tworzywa Gore-Tex.
* Pierwsza europejska fabryka New Balance powstała w 1979 roku. Otworzono ją w Irlandii, w miejscowości Tralee.
* Pierwszymi butami biegowymi New Balance, które można było nabyć za 50 dolarów był model New Balance 620. W momencie premiery stanowiły najbardziej zaawansowane obuwie sportowe na całym globie.
* Pierwszymi butami New Balance dedykowanymi koszykówce były Pride 480. Użytkownikiem tego modelu był między innymi M.L. Carr, grający w drużynie Boston Celtics.
* Podziw nad działalnością New Balance wyrażał nawet sam Red Auerbach, przez wielu uważany za najlepszego trenera koszykówki w historii tego sportu.
Grający w drużynie Los Angeles Lakers koszykarz James Worthy podpisał z New Balance kontrakt opiewający na sumę miliona dolarów. Zawodnik występował na koszykarskim parkiecie w modelu P740. Współpraca z koszykarzem nie miała dobrego wpływu na renomę marki i jej słynne hasło – „Endorsed by No One”. Na początku lat 90. James Worthy został przyłapany z prostytutką, co mocno nadszarpnęło wizerunek producenta butów z „eNką”.
* Pierwszymi butami firmy, które można było nabyć za 100 dolarów był model New Balance 990. Marka za najlepszą skórę do tworzenia detali uważa skórę świni, dlatego w tym modelu to właśnie ona posłużyła do wykończenia sylwetki.
* Wielu fanów marki zdaje sobie sprawę, że istnieje coś takiego jak New Balance Japonia czy New Balance Anglia. Nie każdy jednak ma świadomość, że nie są to oddziały przedsiębiorstwa produkujące obuwie na konkretne rynki. Poszczególne kraje wykupują licencje i stanowią oddzielne firmy. Warunkiem rozpoczęcia produkcji jest możliwość zapewnienia produktom odpowiednio wysokiego poziomu jakości.
* Niektóry modele butów New Balance nie były produkowane w Stanach Zjednoczone ani w krajach, które wykupiły licencje. Są modele, które specjalnie produkowano w Chinach.
* Model 577 w srebrno-czarnym kolorze został wyprodukowany specjalnie z przeznaczeniem dla armii Izraela.
* Jednym z fanów marki New Balance był prezydent Stanów Zjednoczony – Bill Clinton, który najchętniej korzystał z modelu New Balance 1500.
* Znany amerykański raper Raekwon w jednym ze swoich utworów mówi o tym, że na ulicach Stanów Zjednoczonych zdarzały się nie tylko zabójstwa za buty Jordan czy Nike, lecz również za obuwie New Balance.
* New Balance jako jedyna firma w sektorze obuwia sportowego nadal utrzymuje swoją produkcję w Stanach Zjednoczonych. W statystykach można znaleźć informację, że ok. 20% produkcji New Balance odbywa się w Nowej Anglii.
* Rok 2009 był momentem, w którym New Balance zrezygnowało z hasła „Endorsed by No One”. W swojej historii firma sponsorowała kilku uznanych sportowców, takich jak baseballiści Miguel Cabrera czy Curtis Granderson oraz koszykarz Matt Bonner. Wśród gwiazd mających podpisany kontrakt z NB można wymienić też Heidi Klum, niemiecka modelkę.
* New Balance jest marką, którą ogromną sympatią darzył Steve Jobs. Jego ulubionym modelem obuwia był New Balance 992.
* W gronie raperów lubiących buty New Balance znajduje się Mos Def, który najbardziej polubił model 574. W pewnym okresie zainteresowanie modelem 998 wyrażał także Kanye West. W New Balance widywano też Pharrella Williamsa, który podobnie jak Mos Def, upodobał sobie model 574.
* Wśród nietuzinkowych projektów New Balance warto wymienić buty, które zostały stworzone specjalnie dla Barracka Obamy. Charakteryzowały się szarą kolorystyką, prostym designem i napisem: „Prezydent Barrack Obama”, co miało kolejny raz potwierdzić, że produkty New Balance naprawdę są dla wszystkich.
* W 2013 roku New Balance ruszyło z nową serią butów dedykowanych miłośnikom jazdy na deskorolce, które poszerzyła asortyment marki i zwiększyła grupę potencjalnych odbiorców.

Źródło zdjęć: https://pl.pinterest.com/fulanlx/tenis-sneakers/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czytelnik